Peaceful Warrior

Ett slumpmässigt möte med en främling förändrar livet för en collegegymnast.


Regi:
Victor Salva

Genre: Drama, sport, filosofi

Skådespelare:
Scott Mechlowicz, Nick Nolte, Amy Smart, Paul Wesley, Ashton Holmes, Agnes Bruckner, BJ Britt, Beatrice Rosen

Utgivningsår: 2006

Mitt betyg: 5/5

 

Min favorit film tror jag nog! Vet inte hur många gånger jag har kollat på den. Den är helt fantastisk. Älskar filosofi, o filosofi är det rakt igenom denna film. Man sprider verkligen ett budskap som alla borde ta till sig lite av, inte allt men en del av det.

Jag tycker absolut att man ska ge den en chans. Men som sagt det är mycket filosofi så den är speciell.

Men med rätt inställning så tror jag att du som tittare kommer få en härlig filmupplevelse och framförallt om man verkligen lyssnar på vad de säger så kommer man inse att livet har så mycket mer att ge än vad man tror!

 

”Det är aldrig inget som sker”

”Resan är vad som bringar lycka, inte målet”

”Var är du? Här. Vad är klockan? Nu. Vad är du? Detta ögonblick”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0