Gamer

Brist på annat att göra så blev det att sätta på en film. Ville igentligen se något kul men har inget nytt och kände inte för att se någon film som jag redan har sett så fick det bli lite pang pang istället. den måste ju ses den med. 

Filmen utspelar sig i en nära framtid, en tid då tankekontrollsteknologi har tagit samhället med storm. Människor kontrollerar andra människor i ett gigantiskt multiplayerspel över Internet. Den enstörige miljardären Ken Castle är skapare till den kontroversiella underhållningsformen Slayers - ett mäkta populärt spel som låter miljoner agera ut sina innersta lustar och fantasier online - framför en världspublik. Spelandet har utvecklats in i en ny, skrämmande dimension...tankekontroll...manipulation...människor som spelar med människor.

 

Regi: Mark Neveldine, Brian Taylor
Genre: Sci-Fi, Action
Skådespelare: Michael C. Hall, Alison Lohman, Gerard Butler, m.fl.
Utgivningsår: 2009
Mitt betyg: 2/5

 

Den var bra det var den, men inte direkt min favorit genre. Dock så känns det som om jag såg denna film precis nydligen. I grund och botten så är det samma handling som i Surrogate, men den här var väl spännande och så. Absolut något man kan se en regnig och tråkig dag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0